Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(5)
Forma i typ
Książki
(5)
Publikacje naukowe
(2)
Dostępność
dostępne
(5)
Placówka
CN1 (św. Wincentego 85)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(4)
Autor
Uszyńska-Jarmoc Janina
(2)
Bilewicz Małgorzata
(1)
Górecki Mirosław
(1)
Nadachewicz Katarzyna
(1)
Suchecka Ewa
(1)
Żywczok Alicja
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(5)
Język
polski
(5)
Temat
Kompetencje kluczowe
(2)
Nauczanie
(2)
Uczenie się
(2)
Inteligencje wielorakie
(1)
Język angielski
(1)
Opieka społeczna
(1)
Przyjaźń
(1)
Więź społeczna
(1)
Wolontariusze
(1)
Temat: czas
2001-
(3)
1901-2000
(2)
1989-2000
(2)
1945-1989
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(2)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(2)
5 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr.
Idea pracy wolontariackiej nabiera współcześnie szczególnego znaczenia wśród młodych dorosłych, jak i starszych pokoleń. Autor książki, odpowiadając na tendencje społeczne, opisuje rozwój idei dobroczynności i wolontariatu od czasów starożytnych do współczesnych. Podejmuje także omówienie misji wolontariusza, odniesień prawnych oraz charakteryzuje wolontariat w wybranych modelach polityki społecznej. Stworzył opracowanie merytoryczne, porządkujące temat od czasów najdawniejszych do współczesnych.Jak argumentuje autor, Sama koncepcja wsparcia społecznego, jak i wynikające z niej rekomendacje praktyczne odwołują się do poczucia wspólnoty. Otwiera to przed pedagogiką społeczną możliwość wykorzystania wolontariatu jako istotnej formy i być może metody edukacyjnej, ukierunkowanej na kształtowanie postaw prospołecznych w ogóle, własny rozwój ochotników i - mówiąc językiem Heleny Radlińskiej - budzenie drzemiących w jednostce utajonych aspiracji do świadomego, dojrzałego, odpowiedzialnego kreowania rzeczywistości społecznej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16574 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [353].
Żyjemy w zjednoczonej Europie. Zwiedzamy różne kraje i odwiedzamy znajomych.Nic więc dziwnego, że coraz większego znaczenia nabiera znajomość języków obcych. Dzieci mają obowiązkową naukę języka obcego już od pierwszej klasy szkoły podstawowej.Zgodnie z zaleceniami Komisji Europejskiej z 1997 roku w Europie prymat wiodą trzy języki: angielski, niemiecki i francuski. Największym zainteresowaniem cieszy się nauka języka angielskiego. Nic więc dziwnego, że różni naukowcy poszukują coraz doskonalszych metod nauki tego języka. Zagadnieniem tym zainteresowała się również doktor Ewa Suchecka, pracownik naukowy Wydziału Pedagogicznego UW, lektorka tego języka w szkołach, która przeprowadziła nowatorskie badania zakończone ciekawymi wnioskami.Za przykładem amerykańskiego naukowca Howarda Gardnera udowodniła, że istnieją różne typy wrodzonych inteligencji, których indywidualne wykorzystanie pomaga w szybkim i dobrym opanowaniu języka angielskiego. Polecamy te książkę nauczycielom języka angielskiego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16586 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografia przy pracach.
W dokumencie Zalecenia Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 18 grudnia 2006 roku opublikowano listę ośmiu kluczowych kompetencji, które współcześnie są niezbędne człowiekowi w procesie uczenia się przez całe życie. Kompetencje kluczowe, na które składają się wiedza oraz umiejętności mają szczególnie ważne znaczenie w rozwijającym się społeczeństwie wiedzy, umożliwiają szybsze dostosowanie się do gwałtownych zmian w świecie. Kształtowane w procesie edukacji mają szansę w życiu dorosłym człowieka być czynnikiem innowacji i produktywności, a ponadto wpływać na jego motywację i na jakość pracy.W publikacji, będącej drugą z serii książek (pierwsza to ?Kompetencje kluczowe dzieci i młodzieży. Teoria i badania?) autorzy odwołują się zaleceń unijnego dokumentu i wprowadzają czytelnika w praktyczną problematykę kompetencji kluczowych. Czytelnik poznaje wiele rozwiązań praktycznych realizowanych już od przedszkola, jak również sprawdzone sposoby organizowania pracy i nowe spojrzenia na metody i możliwości edukacyjne kształtujące rozwój kompetencji kluczowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19226 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografia przy pracach.
Streszczenie w języku angielskim przy pracach.
W dokumencie Zalecenia Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 18 grudnia 2006 roku opublikowano listę ośmiu kluczowych kompetencji, które współcześnie są niezbędne człowiekowi w procesie uczenia się przez całe życie. Kompetencje kluczowe, na które składają się wiedza oraz umiejętności mają szczególnie ważne znaczenie w rozwijającym się społeczeństwie wiedzy, umożliwiają szybsze dostosowanie się do gwałtownych zmian w świecie. Kształtowane w procesie edukacji mają szansę w życiu dorosłym człowieka być czynnikiem innowacji i produktywności, a ponadto wpływać na jego motywację i na jakość pracy.W publikacji, będącej pierwszą z serii książek (druga to ?Kompetencje kluczowe dzieci i młodzieży. Praktyka edukacyjna?) autorzy odwołują się zaleceń unijnego dokumentu i wprowadzają czytelnika w teoretyczną i metodologiczną problematykę badań kompetencji kluczowych uczniów. Opisywane analizy dotyczą osób w różnym wieku, obejmują różne kompetencje kluczowe. Prezentowana publikacja jest wynikiem zaproszenia do dyskusji wielu pedagogów i psychologów z różnych ośrodków akademickich w Polsce. Jest ważnym głosem w dyskusji nad rozwojem kompetencji w procesie edukacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19227 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 290-312.
Streszcz. ang. przy pracach.
Jako redaktor niniejszej pracy zbiorowej podjęłam się znalezienia odpowiedzi na pytanie, czym charakteryzują się "wartościowa" znajomość, koleżeństwo i przyjaźń oraz jakie jest ich znaczenie w procesie wychowania młodego pokolenia - takimi słowami redaktora naukowego można by scharakteryzować prezentowaną monografię naukową, choć obszar tematyczny pracy jest nawet bogatszy, bo zawiera o wiele szersze tematy. Autorzy poszczególnych artykułów prowadzą nas stopniowo przez kolejne zagadnienia: motyw więzi w rodzinie, więzi społecznych w przestrzeni miejskiej, w kontekście architektonicznym, w środowisku pracy, w działalności wolontaryjnej, wspólnotowej, religijnej, temat przyjaźni młodzieńczej, przyjaźni na odległość.Praca szczegónie polecana wychowawcom oraz rodzicom, a także animatorom kultury i działaczon społecznym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 55272 (1 egz.)
Kaucja: 39,95 zł
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej